Eerste weken in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany Bergenhenegouwen - WaarBenJij.nu Eerste weken in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tiffany Bergenhenegouwen - WaarBenJij.nu

Eerste weken in Thailand

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

23 April 2015 | Thailand, Bangkok

Sawadikhá, Thaise voor hallo, hierbij mijn eerste berichtje uit Thailand!

Ik ben nu alweer bijna twee weken in Thailand en de eerste indrukken zijn erg goed! Van wat ik van het land gezien heb al vind ik erg mooi en het eten is erg lekker. Daarnaast is de omgeving bij de accommodatie veel beter. Op 3/5 minuutjes lopen zit er een hele lange straat met een heleboel restaurantjes. Daarnaast mijn favoriete winkel (supermarkt) de 7/11, deze is elke dag geopend en heeft hele lekkere tosti's voor maar 70 cent, die ze in de supermarkt opwarmen. Daarnaast ook broodjes bapao, hamburger enzovoort. Helaas is de accommodatie wel wat minder (wat kleiner), het ontbijt gelukkig wel veel beter en de mensen spreken hier bijna geen of heel slecht Engels. Maar ik vind het leuker dan Bali.

Toen ik hier aan kwam was het de dag daarna Thais nieuwjaar, Songkran. Dit feest wordt drie/vier dagen gevierd. Iedereen loopt over straat met een water pistool of een emmer water elkaar nat te gooien en hierdoor wordt je zeg maar gereinigd voor het nieuwe jaar. Wij zijn op de eerste dag naar het centrum van Bangkok gegaan. Om daar te komen moeten we helaas nog wel een uur reizen, eerst met de mini bus dan met de normale bus en vervolgens vanaf het grote station van de skytrain Mo Chit naar de plek waar je uiteindelijk heen wil. Dit bij elkaar kost maar 2 euro :). Aangekomen in Bangkok was het super druk en iedereen was met water aan het gooien, na een minuut was ik al verzopen :p. Er werd overal muziek gedraaid dus het was een mooi feestje. Op een gegeven moment hadden we het wel gezien en gingen we in de tuk tuk naar het dichtstbijzijnde station. Hier bleven we ook niet droog want mensen stonden ook aan de weg of schoten op je vanuit een andere tuk tuk. Het was super leuk om dit een keer mee te maken, maar een dag vonden wij wel genoeg. Daarom zijn we de dag daarna richting Rayong gegaan. Daar verbleven we in een mooi hotel aan een super mooi strand. Daar hebben we de verjaardag gevierd van een meisje en op een bijzondere manier sushi gegeten, waarbij er bordjes op een lopende band stonden die door het hele restaurant ging. Erg lekker! Na twee nachten zijn we naar het eiland Koh Chang geweest, wat Olifant eiland betekend. Dit was echt een heel mooi eiland en hier verbleven we ook twee nachten. Op het eiland hadden we meteen scooters gehuurd en zijn we naar het strand gereden, waar allemaal strand restaurantjes eten klaar maakten vanaf een barbecue. Ook weer erg lekker! De dag daarna zijn we wat met de scooter over het eiland wezen rijden. Ondertussen gestopt bij de olifanten, alleen was dit heel zielig omdat ze aan een hele korte ketting vast zaten. Daarna naar de pier geweest en wat strandjes bezocht. Het rijden door de bergen met de scherpe haarspeld bochten vond ik echt super leuk. Ook was de natuur daar ook erg mooi. S'avonds hebben we op de avond markt gegeten. Dat waren allemaal kleine standjes met allemaal verschillend eten. Dus ik heb een maiskolf gehad, sushi, spring rolls (loempia's), een kip spies en nog een wafel als toetje. Ook weer erg lekker en totaal maar 2,50. De dag daarna hebben we s'ochtends nog op het strand gelegen en zijn we weer zes uur terug gereden.

Zondag gingen we met het hele hotel naar een groot winkelcentrum om inkopen te doen. Aangezien we hier geen beddengoed of schoonmaak spullen hebben. Ik had het goed geregeld dat ik wat spul van de vorige groep kon overnemen. In het winkelcentrum ben ik ook nog opzoek gegaan naar een nieuwe camera, alleen kwam ik er helaas achter dat de camera's hier duurder zijn dan in Nederland. Het verschilde bij sommige wel bijna 100 euro. Ik zal nog even goed rondkijken en anders koop ik gewoon een nieuwe in Nederland.

Maandag was de eerste schooldag en dat was wel even wat anders dan de school in Bali en Leeuwarden. Het bestaat hier uit 16 gebouwen en die gebouwen hebben ook wel zo'n 10 verdiepingen. Maar gelukkig rijden er lange golfkarretjes die je naar andere gebouwen brengen. Want het is hier ook erg warm, warmer dan in Bali. Op het schoolterrein is ook een wedstrijdbad (waar je alleen wel een badmuts moet dragen), een atletiekbaan, voetbalveld enzovoort. Maandag was de hele dag een introductie en dinsdag hadden we echt les. Onder andere heb ik ook dinsdag en woensdag Thaise les gehad, wat een moeilijke taal is. Want één woord kan wel vijf verschillende betekenissen hebben, het ligt eraan hoe je de klemtoon legt. Ik moet nu wel iets meer naar school dan in Bali maar heb nog steeds genoeg vrij om leuke dingen te doen, sowieso elke vrijdag.

Doordat we vandaag (donderdag) een belangrijke presentatie hadden zat ik gister op m'n verjaardag de hele dag op school, van 9 tot 5. We zaten gelukkig wel op een mooie locatie, op de 14e verdieping (het hoogste gebouw). Waardoor we een mooi uitzicht hadden op de skyline van Bangkok. Na school ben ik s'avonds ergens met een paar meiden lekker wezen eten. Daarna moesten we de presentatie even oefenen en toen ik daarna beneden kwam hadden een paar meiden een taart met 24 kaarsjes voor me gehaald. Echt super lief en had het niet zien aankomen dus dat was een leuke verrassing. Na een hele dag op school voelde ik me niet echt jarig dus dit was wel erg leuk en voelde me eindelijk jarig. Daarnaast een heleboel felicitaties en Skype gesprekken gehad. Ondanks dat ik een lang op school zat heb ik toch een leuke verjaardag gehad. Maar morgen gaan we met school naar Bangkok, naar de Floading Market en daarna hebben we met 10 meiden een 12 persoonskamer in een hostel geboekt. Dus gaan we dan nog even mijn verjaardag echt vieren en dan zaterdag Bangkok nog een beetje verkennen.

Verdere vooruitzichten zijn dat ik volgend weekend naar de Fullmoon party op Koh Phangan ga. Verder nog niet echt plannen gemaakt, maar wel een lijstje gemaakt van de dingen die ik de komende tijd wil gaan doen. Zo heb ik eind mei 13 dagen vakantie dus ben ik van plan om naar het noorden en zuiden te gaan. Owja en omdat ik het eten zo lekker vind en ze het op school aanbieden ga ik een Thaise kookcursus doen.

Dat was het voor nu!

Groetjes uit Thailand!!
Sawadikhá (ook voor doei:P)

  • 23 April 2015 - 21:32

    Virginia:

    Het is fijn om te horen dat je goed bent aangekomen in Bangkok. Maak er wat moois van. wel goed opletten bij de kookcursus. Wij willen onze keuken wel te beschikking stellen als je weer in Nederland bent om heerlijke Thaise lekkernijen te kunnen proeven die je daar leert..

    Groetjes

    Jelle
    Virginia
    Fenna
    En een poot van Hiro....

  • 24 April 2015 - 14:48

    Marian & Bas:

    Hoi Tiffany,

    Wat een prachtige belevenissen. En dan ben je er nog maar pas een paar dagen.
    We gaan ervan uit dat je nog een hoop mooie dingen zult zien, zeker op je 13 daagse vakantie.
    Via de email zullen we je ons reisverslag van Thailand sturen, we zijn benieuwd of jij al onze toeristische plaatsen ook gaat bekijken en of je net zo veel plezier hebt als wij toen (1995, oei wel al heeeeel lang geleden :-) ).

    Geniet van alles daar en we kijken vol spanning uit naar je volgende verslag.

    Groetjes vanuit een warm Den Haag,

    Marian & Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiffany

Hier kun je al mijn reisverhalen lezen

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 10546

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 26 Juni 2015

Reisverslag Bali en Thailand

23 Mei 2010 - 25 September 2010

Stage Spanje, Calella 2010

Landen bezocht: