Eerste weekje - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tiffany Bergenhenegouwen - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Tiffany Bergenhenegouwen - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

08 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Hallo allemaal,

Er zit alweer een week op sinds ik ben aangekomen op Bali. In het begin was het allemaal heel erg wennen vooral omdat we een beetje in een buitenwijk zitten en we dus overal met de taxi of scooter heen moeten. Daarnaast is het verkeer hier ook echt een chaos en doe je ook twee keer zo lang erover om ergens te komen.

Het hotel waar we in verblijven is erg mooi, de kamers hebben goeie airco en er zit beneden een mooi zwembad. Ik deel mijn kamer met een Duits meisje die heel aardig is, dus dat is wel fijn. Ik zit op de vijfde verdieping en heb daarom ook een mooi uitzicht, vooral s'avonds bij de zonsondergang. Het ontbijt komt me na een week al een beetje m'n neus uit :P Het ontbijt bestaat uit van dat vierkante tosti brood wat je echt in de broodrooster moet doen anders is het niet lekker. Beleg bestaat elke dag uit aardbeien jam of ananas jam heel veel variatie dus :P Daarnaast is er ook meloen of watermeloen en elke dag een variërend gerecht, wat kan zijn ei of nasi of mini pannenkoekjes. Maar daarvoor moet je snel zijn.

Voor het avond eten zijn we steeds naar van alles opzoek, maar om de hoek zit ook een Mac en een KFC. Dus deze week al een keer voor de afwisseling van nasi goreng en mie goreng al een keer gegeten en ook een keer al bij de Italiaan voor pizza. Maar de komende tijd zal het vooral Indonesisch eten zijn omdat je daar gewoon minder dan een euro voor betaalt en ik vind het ook wel erg lekker (al weet niet hoe dat over een paar weken is).

Iedereen vraagt me ook hoe het op school is maar zoveel school heb ik nog niet gehad. Maandag hadden we de hele dag een introductie over wat we konden verwachten en de cultuur op Bali. Dinsdag hadden we alleen twee colleges over event management en woensdag werden de projecten opgestart, wat ook niet zoveel was. Na woensdag had ik dus al weekend. Sowieso hoef ik hier niet heel veel naar school meestal 3/4 dagen van 10 tot max. half 2. Tenzij we een excursie hebben. Daarnaast moeten we natuurlijk wel buiten de lestijden van school met onze projectgroepjes bezig.

De afgelopen dagen heb ik al een aantal dingen gedaan. Zo ben ik met een paar naar het plaatsje Kuta geweest wat hier zeg maar ook de uitgaansstad is (het Lloret de Mar van Bali) daar hebben we wat rond gekeken en daar konden we gratis bij een grote club binnen (Sky Garden) en gratis drinken van 21:00 uur tot 23:00 uur. Inmiddels gaat iedereen daar nu ook heen. De dag daarna zijn we naar een strand in Seminyak geweest. Helaas viel dat wat tegen, er lag veel afval in het water en het leek ook gewoon op de stranden in Nederland.

Vrijdag heb ik een tempel bezocht de Tanah lot. Deze tempel is bijzonder omdat zeg maar op het water staat. Doordat het vloed was konden we niet dichtbij de tempel komen en we hadden niet zo'n zin om er nog lang te blijven omdat het vrij warm was dus zijn we weg gegaan. Ik ben toen bij iemand achterop de scooter gegaan en toen zijn we met wat mensen van Stenden gaan rondtouren, wat echt super leuk was. We zijn toen naar een Balinese koffie plantage geweest. Waar je hele dure koffie hebt, Luwak koffie. Er zijn diertjes die de koffiebonnen eten en daarna weer uitpoepen en deze worden schoongemaakt, geroosterd, gemalen en gezeefd en uiteindelijk wordt er koffie van gemaakt. Ik heb het geproefd maar vond het niet lekker, maar ik ben sowieso geen koffiedrinker. We kregen daar eerst een rondleiding en mochten verschillende koffie en thee proeven waarnaar die mensen natuurlijk hoopte dat je ook die dure koffie zou nemen. Daarna zijn we verder gereden naar Ecko beach, wat een leuk surfstrand was. We zijn daarna nog doorgereden naar een ander strand waar ik de naam niet meer van weet, maar je kon daar lekker in zitzakken zitten genietend van de mooie zonsondergang.

Zaterdag ben ik met een groepje naar Finn's beachclub geweest, wat vrij prijzig was maar wel echt een super mooi wit strand en helder zeewater.

Vandaag even rustig aan gedaan en uiteindelijk nog even naar Seminyak geweest om te shoppen alleen was de kleding naar wat duurder dan verwacht.

Morgen weer naar school en hebben we een excursie naar grote congreslocaties.

Een lang bericht, volgende keer zal het wel wat korter zijn. Foto's zal ik binnenkort plaatsen het is nu tijd om naar bed te gaan.

Groetjes Tiffany

  • 08 Februari 2015 - 16:56

    Rick:

    leuk tif, ben benieuwd naar de foto's
    x Rick

  • 08 Februari 2015 - 17:06

    Marian En Bas:

    Hi Tiffany,

    Wat een leuk verslag. We willen graag op de hoogte blijven van je belevenissen daar aan het andere eind van de wereld.
    Zo te zien vermaak je jezelf prima.
    Is de temperatuur daar ook OK ?
    De zoon van onze vrienden werkt in die Sky Garden Club als hoofd beveiliging en woont in het plaatsje Seminyak, daar hebben we dus al veel verhalen van gehoord.

    Tot horens,

    Marian & Bas

  • 08 Februari 2015 - 17:32

    Linda Koster:

    Hoi Tiffany!

    Wat leuk dat je op Bali gaat studeren! Ben erg benieuwd naar je avonturen :D
    Heel veel plezier!
    xxx

  • 08 Februari 2015 - 18:16

    Tante Jacqueline:

    Wat een leuk verslag van je eerste dagen op Bali!!

    Groetjes,
    Tante Jacqueline en ome Gerard

  • 08 Februari 2015 - 19:14

    Ana:

    Leuk om te lezen tiffy! Veel plezier nog

  • 08 Februari 2015 - 21:09

    Jelle, Virginia En Fenna:

    Hoi Tiffany.

    Blij om te lezen dat je ondanks een paar kleine dingen het wel erg naar je zin hebt. Wij hopen nog veel mooie verhalen van je te lezen en uiteraard nog mooie plaatjes te mogen bewonderen.

    Dikke kus van je vriendinnetje..

    Jelle en virginia en fenna

  • 09 Februari 2015 - 00:33

    Pa En Ma:

    Een heel leuk verhaal. Hoeft voor ons niet korter te zijn. Van die koffie hebben we al eens in proefkonijnen iets van gezien. Veel plezier nog en succes met je studie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tiffany

Hier kun je al mijn reisverhalen lezen

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 10543

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 26 Juni 2015

Reisverslag Bali en Thailand

23 Mei 2010 - 25 September 2010

Stage Spanje, Calella 2010

Landen bezocht: